| LET OP: aan deze algemene verzekeringskaart kunt u geen rechten ontlenen.
Iedere verzekeringsmaatschappij hanteert eigen verzekeringskaarten die dus kunnen afwijken! Wilt u precies weten waarvoor u verzekerd bent, dan moet u de polisvoorwaarden lezen! |
| Wat is verzekerd Deze verzekering vergoedt schade aan uw caravan. Of schade die de losgekoppelde caravan veroorzaakt. U kiest zelf voor aanvullende dekkingen. |
| Hulpverlening na een ongeval Verzekeraars vergoeden vaak onder andere slepen, vervangend verblijf, vervoer naar huis bij een ongeval en noodreparaties. |
| Diefstal of total loss Voor caravans niet ouder dan 1 jaar krijg je bij schade de nieuwwaarde (uit te breiden tot 5 jaar). Bij de 5 jaar nieuwwaarderegeling geldt na 5 jaar een vaste afschrijvingsregeling. Als dit bedrag lager is dan de vervangingswaarde dan krijgt u de hogere vervangingswaarde. De nieuwwaarde is de waarde van een nieuwe, vergelijkbare caravan. De vervangingswaarde is de waarde van de caravan op het moment dat de schade ontstond. Diefstal is verzekerd als de caravan op slot staat (koppelslot of wielklem). |
| Reparatie Bij schade kiest u zelf wie de reparatie uitvoert. Herstel door reparateurs met wie de verzekeraar samenwerken, heeft extra voordelen. Zoals bijvoorbeeld Focwa garantie, een gratis Pack keuring en wassen en schoonmaken. |
| Keuze: schade door brand of natuur Schade door bijvoorbeeld brand, bliksem, een overstroming of storm is verzekerd. Let op: u bent niet standaard verzekerd voor schade door hagel of door hagel die samen gaat met storm. Daarvoor moet u de keuzedekking Hagelschade meeverzekeren. Zie hieronder! |
| Keuze: schade door hagel en storm Sluit u deze aanvullende dekking, dan is schade door hagel en storm verzekerd. Heeft uw caravan een hagel werend dak, dan krijgt u korting op de premie voor deze dekking. |
| Keuze: inboedel Spullen in de caravan kunt u verzekeren. Zoals servies, beddengoed en kleding. Of de verzekeraar de schade vergoedt, hangt af van hoe kostbare spullen zijn opgeborgen (in een gesloten kast of uit het zicht). En of uw caravan op slot was. |
| Keuze: uitrusting Schade aan bijvoorbeeld een luifel, voortent, fietsendrager, ‘mover’, bijzettent of schotelantenne is verzekerd. U moet de waarde van deze spullen dan wel bij de aanvraag hebben opgegeven. |
| Vervangende caravan Gaat uw caravan verloren of raakt die beschadigd waardoor u niet meer kunt rijden of die onbewoonbaar is geworden, dan vergoeden verzekeraars vaak de huurkosten van een vervangende caravan. Deze vergoeding bedraagt € 125,- per dag met een maximum van € 1.750,- per schadegebeurtenis. In het buitenland geldt deze dekking alleen als de caravan niet langer dan 6 maanden aaneengesloten in het buitenland verblijft. |
| Stalling De caravan is in een stalling verzekerd. |
| Wanneer keren verzekeraars niet uit? Is de caravan aan de auto gekoppeld? Dan gelden dezelfde uitsluitingen als bij een autoverzekering. Verzekeraars vergoeden bijvoorbeeld geen schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of door misbruik van alcohol of drugs. Als uw caravan zakelijk wordt verhuurd, langer dan 6 maanden aaneengesloten buiten Nederland is, als u onvoldoende onderhoud pleegt, of als u de caravan niet goed beveiligd hebt, vergoeden verzekeraars geen schade. |
| Zijn er dekkingsbeperkingen? Als uw caravan aan uw auto is gekoppeld, dan valt schade die door uw caravan wordt veroorzaakt onder de dekking van uw autoverzekering. Op de camping valt die schade onder uw aansprakelijkheids- of caravanverzekering. |
| Pechhulp U kiest zelf of u pechhulp meeverzekert. Deze dekking biedt hulp bij pech onderweg met uw caravan. |
| Let op Premies voor caravanverzekeringen worden alsmaar duurder. Jaarlijks shoppen loont altijd de moeite. Neem gerust contact op met ons kantoor voor een premie-opgave: 026-3517817. |
| Eigen risico U hebt vaak geen eigen risico als u een schade laat repareren door een samenwerkend caravan schadeherstelbedrijf. Kiest u een niet-aangesloten schadehersteller, dan betaalt u bij schade een eigen risico. |
| Waar ben ik gedekt? Deze verzekering dekt schade in Nederland en in Europa. U bent het hele jaar verzekerd in Nederland. In de polisvoorwaarden leest u precies waar de verzekering geldig is! |
| Wat zijn mijn verplichtingen? Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door aan ons kantoor: info@geva.nl, of bel ons gewoon even op 026-3517817. |
| Afsluiten, wijzigen en stoppen De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks en schriftelijk of per e-mail opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Verandert er iets in uw situatie? Meld dat dan aan TOP Collectief. Stuur een e-mail naar info@geva.nl. Of bel met 026-3517817! |